اتاق مدیریت سلطنتی

اتاق مدیریت سلطنتی فضایی اشرافی و لوکس است که در اختیار مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار دارد. اتاق کار سلطنتی سبکی منحصر به فرد و خاص از طراحی است که اغلب افراد با سلیقه های خاص و اشرافی پسند تمایل دارند که اتاق مدیریت شان را به این سبک زیبا طراحی و دکوراسیون کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، اتاق مدیریت سلطنتی بیشتر سبکی بسیار مجلل و با شکوه است که متناسب و درخور افرادی در رده های سلطنتی و اعیانی قرار دارد. تاریخچه این نوع دکوراسیون به دوره هایی باز می گردد که حکم رانان و اشراف به واسطه قدرت و ثروت زیاد خود، فضای کاری و مبلمان بسیار شیک و مجلل در اختیار داشتند. در طول تاریخ، بسیاری از امپراطوری ها، سلسله های پادشاهی و سلطنتی، از مبلمان اداری سلطنتی در دفاتر کارشان که با انواع جواهرات و سنگ های قیمتی، طلا و شیشه کاری های خاص تزئین می شدند، به عنوان عنصری برای نمایش قدرت و بزرگی خود استفاده کرده اند.

برای بسیاری از افراد، در ابتدا شاید اتاق مدیریت سلطنتی بسیار شبیه و حتی همسان با یک اتاق مدیریت کلاسیک به نظر برسد اما حقیقت آن است که این دو سبک دکوراسیون، تفاوت های جدی با هم دارند.

دکوراسیون اتاق ریاست سلطنتی توجه ویژه تری به جزئیات دارد و شاخصه بارز آن استفاده از اجزا و طراحی های بزرگ و شلوغ است. درحالیکه در دکوراسیون اتاق مدیریت کلاسیک نگاه کلی تر است و اغلب منبت کاری ها و طراحی های ظریف تری به کار برده می شود.   

میز مدیریت سلطنتی

میز مدیریت سلطنتی گلدن انتخابی مناسب برای دکوراسیون اتاق مدیریت سلطنتی

در مقایسه با سایر سبک های دکوراسیون، آنچه بسیار آشکار است استفاده از مبلمان اداری بسیار حجیم، بزرگ و سنگین و تزئینات باروک و رنسانسی در دکوراسیون اتاق مدیریت است. این دیزاین کمک می کند تا حس قدرت و اقتدار مدیر با شدت بیشتری به مخاطب القاء شود.

اگر شما هم جزو طرفداران اتاق مدیریت سلطنتی هستید و می خواهید در کسب و کارتان به زیبایی بدرخشید، بهتر است در گام نخست، با استفاده از ابزارهایی که در دسترس تان قرار دارد، طراحی اتاق و محل کار خود را تغییر دهید. برای اطلاعت بیشتر در این زمینه تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.


ویژگی های اتاق مدیریت سلطنتی چیست؟

ویژگی های اتاق مدیریت سلطنتی که در پایین به آنها اشاره می شود، عواملی هستند که باید برای داشتن یک دکوراسیون اداری پر زرق و برق و مجلل، آنها را مورد توجه و اجرا قرار داد. این ویژگی ها مواردی هستند که سبک سلطنتی را از سایر سبک ها متمایز و برتر می کند.

اجزای اتاق مدیریت سلطنتی:

اتاق مدیریت به سبک سلطنتی اجزای مختلفی دارد. یک میز مدیریت سلطنتی و یک صندلی مدیریت زیبا و شیک برای استفاده مدیر نقش مهمی در سلطنتی نشان دادن طراحی این نوع اتاق دارد.

وجود کتابخانه اداری یا کردنزای منبت کاری شده پر از کتاب های مرتبط با زمینه کاری سازمان، می تواند یک انتخاب هوشمندانه و کاربردی باشد. همچنین می توان برای ذخیره مدارک و قرار دادن تندیس ها، افتخارات و لوح های تقدیر نیز از آن استفاده کرد. وجود چنین جایگاهی در اتاق مدیریت به بیننده این احساس را می دهد که مدیر مجموعه، دانش و تجربیات کافی در زمینه کاری خود را دارد و می تواند بیشتر اعتماد کند.  

وجود یک دست نیم ست اداری لاکچری به همراه میز جلومبلی خاص برای نشستن مهمانان و پذیرایی از آنها بسیار مهم و ضروری است.

در اغلب موارد نیز یک میز کنفرانس و تعدادی صندلی کنفرانس در اتاق مدیر قرار داده می شود تا به راحتی بتواند با مشتریان و مراجعین خود، جلسات کاری برگزار نماید.

هرگز استفاده از اکسسوری های اداری لاکچری و شیک را کم اهمیت تصور نکنید زیرا آنها بخش جدا نشدنی از یک طراحی سلطنتی و اشرافی هستند. تمرکز زیاد بر جزئیات، حرف اول را در سبک سلطنتی می زند و اکسسوری ها یکی از بهترین قسمت هایی است که می توان با آن روی این جزئیات تمرکز کرد.

بسته به سلیقه و نیاز افراد و همچنین مقدار فضایی که برای دکوراسیون در اختیارتان قرار دارد و نیز میزان هزینه ای که برای دکوراسیون اتاق مدیریت کنار گذاشته اید، می توانید تصمیم بگیرید که از کدام یک از اجزای مبلمان اداری لاکچری استفاده نمایید. 

جنس و ابعاد مبلمان اداری سلطنتی:

مبلمان اداری سلطنتی که به آن استیل هم می گویند، همواره از انواع چوب های بسیار سنگین و با کیفیت بالا مانند راش و گردو ساخته می شوند. این چوب ها اغلب گرانبها و با طرح هایی خاص و منحصر به فرد هستند. بدنه، دسته ها و تاج های مبلمان اداری سلطنتی از چوب های کنده کاری و منبت کاری شده، ساخته می شود که اغلب طراحی های شلوغ و پرجزئیاتی دارند.

از دیگر ویژگی های اتاق مدیریت سلطنتی این است که اجزا و مبلمان آن همگی دارای ابعاد بزرگ و پهن هستند. مبلمان اداری سلطنتی در مقایسه با سایر انواع مبلمان، دارای نشیمن گاه پهن تر و بالاتری است. فوم استفاده شده در این نوع مبلمان اغلب انعطاف پذیری زیادی ندارند و بنابراین برای لم دادن و استراحت کردن های طولانی، گزینه مناسبی نیستند. هرچند همین امر دلیل استحکام زیاد و بی رقیب بودن این نوع مبلمان می شود. جنس صندلی مدیریت و نیم ست های اداری در یک اتاق مدیریت سلطنتی اغلب از چرم یا مخمل های بسیار با کیفیت و مرغوب است.

به همین دلایل است که در مقایسه با سایر انواع مبلمان اداری، قیمت این نوع مبلمان بسیار بیشتر است و وزن آنها نیز سنگین تر است.


فضای اتاق مدیریت سلطنتی:

با توجه به اینکه مبلمان اداری سلطنتی بسیار حجیم و بزرگ هستند، لازم است حتماً فضایی که برای اتاق مدیریت در نظر گرفته می شود، بسیار بزرگ و جادار باشد. بطور عمده استفاده از این سبک برای فضاهای کوچک توصیه نمی شود. اگر فضای کارتان خیلی بزرگ نیست و علاقمندی خاصی هم به این نوع سبک ها دارید، طراحی یک اتاق مدیریت کلاسیک می تواند گزینه مناسب تری باشد.

فضای کلی اتاق مدیریت سلطنتی باید احساس لاکچری و خاص بودن را به بیننده القاء کند. بنابراین علاوه بر استفاده از مبلمان اداری سلطنتی، لازم است دیوارها، کف و سقف اتاق را نیز شیک و لاکچری کرد. استفاده از دیوارپوش های چوبی یا کاغذ دیواری هایی با رنگ های زیبا و طرح های جذاب می تواند به سلطنتی نشان دادن اتاق کار کمک بسیاری کند.  کفپوش های اداری خاص و پرده های زیبا برای دکوراسیون این اتاق کار استفاده کرد.

استفاده از فرش های دستباف نفیس با رنگ های متناسب با مبلمان، در طراحی اتاق کار سلطنتی بسیار متداول است.


انتخاب تم رنگی برای اتاق مدیریت سلطنتی:

همانند سایر سبک های دکوراسیون، ایجاد هماهنگی بین رنگ ها در اتاق مدیریت سلطنتی نیز یک امر ضروری و واجب است. تناسب و تعادل بین رنگ مبلمان با دیوارها، سقف و کف باعث می شود تا فضایی دلچسب و شیک ایجاد شود.

برای اتاق مدیریت سلطنتی استفاده  از رنگ های قهوه ای، سبز تیره، آبی تیره، زرشکی، مشکی، سفید، کرم و رنگ هایی از این دست می تواند مناسب باشد.  

در این نوع دکوراسیون، گاهاً از رنگ طلایی، برنز یا نقره ای هم استفاده می شود تا زیبایی بیشتری را به محیط بدهد. استفاده از این رنگ ها در جاهای مختلفی امکان پذیر است مانند منبت و معرق کاری های روی مبلمان اداری، در اکسسوری هایی مثل آباژور، ست رومیزی، تابلوها و غیره.


نورپردازی اتاق مدیریت سلطنتی:

نورپردازی خاص و زیبا برای دکوراسیون یک اتاق کار سلطنتی، اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از لوسترهای لاکچری کریستالی، آباژورهای ایستاده یا رومیزی لوکس و دیوارکوب های شیک تماماً مواردی هستند که می توانند در نورپردازی اتاق ریاست سلطنتی از آنها استفاده کرد.

بکارگیری نورهای مخفی در سقف و دیوار یا استفاده از لامپ های تزئینی هالوژنی و ال ای دی زرد رنگ نیز از ترکیباتی است که می تواند تلالو و درخشش مبلمان را چند برابر کند و جذابیت خاصی را به اتاق مدیریت بدهد.

 

سخن آخر:

اگر طرفدار طراحی اتاق مدیریت به سبک سلطنتی و لاکچری هستید، گروه تخصصی ایپکا افتخار دارد تجربه‌ای منحصر به فرد از اتاق مدیریت را به شما ارائه دهد تا بتوانید در یک محیط شگفت‌انگیز، قدرت و اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید.

پیشنهاد می کنیم صفحه پروژه ها را در وب سایت ایپکا مشاهده کنید تا دریابید زیبایی مبلمان اداری سلطنتی در کنار فضاسازی های لاکچری و خاص، چگونه می تواند ترکیب ارزنده و منحصر به فردی از دکوراسیون را ایجاد کند.