مبلمان اداری لاکچری


چرا از مبلمان اداری لاکچری در طراحی اتاق مدیریت استفاده می شود؟


امروزه استفاده از مبلمان اداری لاکچری در دکوراسیون داخلی ادارات و اتاق مدیریت اهمیت بسیار زیادی دارد. چون اولین چیزی که مراجعین به هنگام ورود با آن مواجه می‌شوند، فضای داخلی ساختمان و دکوراسیون دفتر کار است.

سبک لوکس و کلاسیک همیشه نمادی از موفقیت و اقتدار بوده است. به همین دلیل اغلب مدیران با خرید مبلمان اداری دست ساز و لوکس تلاش می کنند تا اتاق مدیریت خاص و منحصر به فردی را برای خود طراحی و ایجاد کنند. با این کار ابهت و جایگاه شان به خوبی نشان داده می شود و مراجعین در همان ابتدا تحت تاثیر فضای اتاق قرار می گیرند.

تفاوت مبلمان اداری دست ساز با سایر مدل‌ها


مبلمان اداری دست ساز جزو لوکس ترین و خاص ترین مبلمان اداری است که هرگز قدیمی نشده و شکوه و ابهت خاصی به محیط می دهد. سبک دکوراسیون دفتر کار بسته به سلیقه مدیران و حوزه فعالیت شرکت تعیین می شود و متعاقب آن سبک مبلمان اداری انتخاب می گردد.

بر خلاف مبلمان اداری مدرن که اغلب از چوب های ام دی اف، پلاستیک با طرح چوب و مواردی از این دست ساخته می شوند، در ساخت مبلمان اداری لوکس از چوب‌های طبیعی سنگین و با کیفیت استفاده می‌شود.

مبلمان اداری لاکچری در فضاهای وسیع بیشتر خودنمایی می‌کند هرچند با ساده تر کردن طرح و کوچک تر کردن ابعاد مبلمان، می توان از انواع مبلمان اداری دست ساز برای فضاهای کوچک تر هم استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید که برای لاکچری کردن محیط کارتان، علاوه بر مبلمان اداری لوکس، باید فضاسازی خلاقانه و زیبایی نیز انجام دهید. نورپردازی های شیک، استفاده از کاغذ دیواری های لوکس یا دیوارپوش های چوبی، استفاده از اکسسوری های لاکچری، پوشاندن کف اتاق با کفپوش مناسب یا فرش های دست بافت و مواردی از این دست، تماماً برای ایجاد فضایی لوکس و خاص ضروری هستند.


چرا کیفیت مبلمان اداری لوکس اهمیت زیادی دارد؟


شاید در نگاه نخست به نظر برسد که شکل ظاهری و زیبایی مبلمان است که اهمیت دارد. اما علاوه بر زیبایی، در قدم بعدی باید به کیفیت و کارایی مبلمان اداری نیز توجه کرد.

به عنوان مثال شاید مبلمان اداری زیبایی بخرید که به دلیل کیفیت نامناسب چوب یا پولیش روی کار با گذشت زمان، سطوح روی آن تماماً آسیب دیده و خش دار شود. یا صندلی مدیریتی که برای آن کلی هزینه کرده اید، مطابق با اصول ارگونومیک نبوده و بعد از مدتی نشستن بر روی آن، قسمت هایی از بدن تان دچار کوفتگی و درد شود. یا مثلاً پس از مدتی استفاده از نیم ست اداری، فوم آن فروکش کرده و زیبایی خود را از دست بدهد. یا حتی پس از گذشت مدتی، قسمت های طلایی و زیبای مبلمان اداری لوکس تان رنگ خود را از دست بدهد و تیره و مات شود. 

مثال های بالا تنها نمونه هایی از مشکلاتی بود که مبلمان اداری بی کیفیت می تواند ایجاد کند. به این موارد هزینه تعمیرات را نیز باید اضافه کرد و اینکه زیبایی و لاکچری بودن فضای کاری تان به سادگی و به سرعت تحت تاثیر چنین مواردی قرار می گیرد.

به همین دلیل است که ضروری است در ساخت مبلمان اداری لاکچری حتماً از متریال‌های با کیفیت استفاده شود و در طراحی و ساخت آنها کلیه اصول ارگونومیک رعایت شده باشد.

مبلمان اداری مهم‌ترین وسایل موجود در دفاتر کار هستند و بطور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا به سرعت دچار خرابی نشوند.

تاثیر شکل ظاهری در مبلمان اداری دست ساز


کارمندان و مشتریان همواره جزو ارزشمندترین دارایی های یک سازمان حساب می شوند. با ایجاد فضای کاری لوکس و زیبا، حس ارزشمند بودن به کارمندان و مشتریان القاء می شود. همچنین کارمندان از محیط کاری تاثیر گرفته و رویکردی شیک و حرفه ای تر و متناسب با محیط کارشان از خود نشان می دهند.

از تاثیرگذارترین اجزا در ایجاد یک فضای کاری لوکس، میتوان به مبلمان اداری لاکچری اشاره کرد. قرار دادن یک میز چوبی دست ساز، در کنار یک دست نیم ست چرمی با کیفیت و یک کتابخانه لوکس در گوشه اتاق و در اختیار کارکنان، علاوه بر اینکه ظاهری بسیار شیک و زیبا به محل کار شما می بخشد، میزان توجه شما به کارمندان را نشان داده و احساس ارزشمند بودن را به آنها می دهد.


ویژگی های مبلمان اداری لاکچری چیست؟


زیبایی ظاهری

مبلمان اداری دست ساز به دلیل داشتن جزئیات و طراحی های فراوان، دکوراسیون خیره کننده‌ای در دفتر شما ایجاد می‌کنند. وجود کتیبه ها، منبت ها و کنده کاری های حرفه ای و تخصصی، ویژگی منحصر به فرد این نوع مبلمان اداری است. 


فضای مورد استفاده

استفاده از مبلمان اداری لوکس در فضاهای بزرگ جذابیت خیلی بیشتری دارد. چنین فضاهایی باعث می شود طراحی کلی مبلمان، نقش ها و منبت کاری های روی آن بهتر و واضح تر نشان داده شود. اما استفاده از چنین مبلمانی در فضاهای کوچک، باعث کوچک تر و شلوغ تر به نظر رسیدن آن محیط می شود.

از مبلمان اداری لوکس باید در دکوراسیون اتاق مدیریت کلاسیک و اتاق مدیریت سلطنتی استفاده شود و به هیچ وجه مناسب دکوراسیون‌های مدرن نمی باشد.

مبلمان اداری لاکچری

با استفاده از مبلمان اداری لاکچری، فضای کار لوکس و منحصر به فردی می توان ایجاد کرد.

رنگ مبلمان 

استفاده از رنگ های گرم و تیره در این نوع مبلمان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران بیشتری دارد. به این علت که چنین رنگ هایی وقار، جذابیت و جلوه مبلمان اداری را دوچندان می کنند.

همچنین نقش و نگارهای چوبی که در ساخت این نوع مبلمان به کار می رود، با استفاده از پولیش های با کیفیت بر روی رنگ تیره، جلوه بهتر و خاص تری پیدا می کند. تابش نور چراغها و نورپردازی های اتاق بر روی رنگ تیره مبلمان، تلألو و درخشش بخصوصی دارد. 

با این حال، بسته به فضای کاری و سلیقه افراد می توان از رنگ بندی های روشن مانند کرم، سفید و سایر رنگهای مشابه نیز استفاده کرد که آنها نیز زیبایی های خاص خود را دارند. 

کیفیت ساخت

مبلمان اداری لاکچری و میز مدیریت دست ساز اکثراً از متریال و مواد اولیه‌ی بسیار با کیفیتی ساخته می‌شوند و عمر و دوام بسیار بالایی دارند که آنها را در بین طرفداران، بسیار محبوب کرده است.


وزن مبلمان اداری دست ساز

در ساخت مبلمان اداری لوکس از چوب‌های طبیعی سنگین و باکیفیت استفاده می‌شود که بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. به همین دلیل این نوع مبلمان وزن بالایی دارند و در مقایسه با سبک های مدرن سبک، جابه جایی آنها دشوارتر است. 


قیمت مبلمان اداری لاکچری

به دلیل استفاده از متریال باکیفیت، مبلمان اداری دست ساز در مقایسه با سایر مبلمان های اداری از قیمت بالاتری برخوردار است.


نظافت و نگهداری

مبلمان اداری دست ساز نیاز به رسیدگی دارند و برای نظافت و نگهداری آنها نباید از مواد شیمیایی استفاده شود زیرا موجب آسیب به آن می گردد.


 

انواع چوب‌ مورد استفاده در مبلمان اداری دست ساز


برای ساخت مبلمان اداری دست ساز و لاکچری، انتخاب نوع مناسب چوب اهمیت زیادی دارد. جنس چوب بر اساس رنگ بندی، مقاومت، استحکام و قابلیت برش و فرم دهی آن انتخاب می‌شود.

در اینجا برخی از انواع چوب که در ساخت مبلمان اداری لاکچری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی می کنیم:

  • چوب بلوط: یکی از بهترین چوب‌ها برای ساخت مبلمان اداری لاکچری، چوب بلوط است. چوب بلوط مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، ضربات و ساییدگی دارد. نقوش بسیار زیبای این نوع چوب یکی دیگر از دلایل محبوبیت این چوب است.


  • چوب گردو: چوب گردو به مقاومت و زیبایی خیره کننده اش معروف است. چوب گردو برای ساخت مبلمان و منبت کاری سطوح آنها بسیار مناسب است و زیبایی خیلی خاصی به محصول می دهد.


  • چوب افرا: چوب افرا دارای رنگ قهوه‌ای روشن و خرمایی است. ظاهر بسیار زیبا و مقاومت مناسبی دارد. همین عوامل چوب افرا را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساخت مبلمان اداری لوکس تبدیل کرده است.


جمع بندی

ایجاد اتاق مدیریت لاکچری همیشه نیاز به یک ست کامل از مبلمان اداری لوکس دارد. سبک کلاسیک و سلطنتی همیشه نشان دهنده موفقیت بوده است. در تمام دوران افرادی که می‌خواستند موفقیت خود را به رخ دیگران بکشند از این سبک استفاده می‌کرده‌اند.

در ساخت مبلمان اداری لوکس با چوب‌های طبیعی، رویه و فوم مبلمان بسیار با کیفیت استفاده می‌شود. همچنین برای بیشتر کردنن زیبایی مبلمان برخی از سطوح آن را منبت کاری می‌کنند.

متخصصان و کارشناسان گروه ایپکا افتخار دارند تا شما را در انتخاب و خرید مبلمان اداری لوکس و باکیفیت همراهی کرده و در این خصوص خدمات مشاوره فنی ارائه نمایند.