نیم ست اداری


امروزه در اغلب ساختمان های اداری، شرکت ها و دفاتر، انواع مختلفی از نیم ست اداری به چشم می خورد. وجود این مبلمان به محیط یک شرکت یا اتاق مدیریت، زیبایی و جذابیت بیشتری می بخشد. نیم ست مدیریتی بیشتر جنبه استراحت و راحتی دارد و برای نشستن مراجعین و پذیرایی از آنها استفاده می شود. به همین دلیل در انتخاب جنس و مدل آن باید دقت زیادی داشت تا با مرور زمان کارایی و راحتی خود را از دست ندهد.

نیم ست اداری لاکچری به طور معمول و متداول، از یک کاناپه دو نفره و دو کاناپه تک نفره و یک میز جلو مبلی تشکیل شده است. به همین دلیل به فضای زیادی برای چیدمان نیاز ندارد. انتخاب اصولی این نوع مبلمان علاوه بر اینکه در جذاب نشان دادن چیدمان اتاق مدیریت نقش مهمی دارد، از دید مشتریان و مدیران سایر شرکت ها، فضای شرکت و دکوراسیون آن را نیز به یاد ماندنی و با ابهت نشان می دهد.

در این مقاله در نظر داریم انواع نیم ست اداری لاکچری را بررسی کرده و در مورد ویژگی های آن و نکاتی که در زمان خرید بایستی مد نظر قرار داده شود، توضیح دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نیم ست اداری لوکس چه سبک هایی دارد؟

همچون سایر اجزای مبلمان های اداری، نیم ست اداری لاکچری نیز در سبک و مدل های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شود. سبک های نیم ست های اداری عبارتند از :

نیم ست اداری کلاسیک:

نیم ست اداری کلاسیک همواره از چوب طبیعی و باکیفیت ساخته می شود و باعث لوکس تر نشان داده شدن فضای داخلی اتاق مدیریت می گردد. این نوع نیم ست ها اغلب برای دکوراسیون یک اتاق مدیریت به سبک کلاسیک استفاده می شوند که در کنار سایر مبلمان اداری کلاسیک قرار داده می شوند. نیم ست های اداری کلاسیک برای دفاتر و محیط های کاری بزرگ مناسب تر بوده و جلوه بهتری دارند.

در ساخت این نوع مبلمان همواره از زیبایی های هنر منبت و معرق استفاده می شود. نیم ست اداری چوبی از استحکام، دوام و وزن بالا و البته گاهاً راحتی کمتری در مقایسه با سبک های مدرن دارد.

 

نیم ست اداری مدرن:

این نوع نیم ست مدیریتی برای محیط های فانتزی و مکان هایی طراحی شده است که سبک دکوراسیون آنها مدرن است و دارای طراحی ها و رنگ های ساده می باشد. فلز و چرم از متریالهایی است که اغلب در تولید این نوع مبلمان استفاده می شود.

بر خلاف نیم ست های اداری کلاسیک، سبک مدرن به فضای کمتری برای چیدمان نیاز داشته و برای محیط های کوچک و با متراژ کمتر ایده‌آل می باشند. نیم ست اداری مدرن وزن سبکی دارد و در اکثر مواقع بسیار راحت و زیبا هستند. 

نیم ست اداری سلطنتی:

این نوع نیم ست اداری چوبی و فاخر اغلب دارای طراحی های شلوغ و پرجزئیات هستند. دسته و تاج چوبی این سبک نیم ست چوبی دارای منبت کاری های زیاد و شلوغ است و رویی های مبل آنها چرم یا مخمل است. از این مدل مبلمان در فضاهای خیلی بزرگ و دفاتری با سبک چیدمان سلطنتی استفاده می شود و در بیشتر مواقع انتخاب مدیرانی است که فضاهای لاکچری و خاص را ترجیح می دهند. 

نیم ست اداری و نیم ست مدیریتی

نیم ست اداری شلبی نمونه ای زیبا از نیم ست اداری لاکچری

نیم ست اداری روستیک:

نیم ست اداری چوبی به سبک روستیک با الهام از طبیعت ساخته شده و از ظاهری متفاوت، خاص و روستایی برخوردار است. این نوع نیم ست اداری چندان عوام پسند و پرکاربرد نبوده و غالباً طبق سفارش خریدار ساخته و تولید می شود.

نیم ست اداری لاکچری زینت بخش اتاق مدیریت

متریال مورد استفاده در نیم ست مدیریت

در تولید نیم ست مدیریت اغلب از انواع چوب های مرغوب و سنگین استفاده می شود. در ساخت این نوع مبلمان، غالباً چوب راش، ملچ، گردو و بلوط به کار می روند. از سوی دیگر در ساخت نیم ست های اداری لوکس به سبک مدرن، معمولاً از فلز و چرم استفاده می شود. همین امر ظاهری فانتزی و زیبا و وزنی سبک به محصول می دهد.

چرم به کار رفته در ساخت نیم ست اداری چرمی، از نوع مصنوعی با کیفیت و در رنگ های بسیار متنوع است. هر چه کیفیت و دوام این چرم ها بیشتر باشد، طول عمر مبلمان افزایش پیدا کرده و دیر تر دچار ترک و پارگی خواهد شد.

فوم به کار رفته در ساخت نیم ست اداری چرمی اغلب از نوع بسیار مرغوب و با کیفیت است تا به مرور زمان و با استفاده از آن دچار آسیب و خرابی نشود.

کاربرد نیم ست اداری لاکچری

برای زیباتر و خاص تر نشان دادن یک محیط کاری یا قسمت های مختلف شرکت و اتاق مدیریت و یا حتی در لابی یک مجتمع آپارتمانی، همواره وجود یک دست نیم ست اداری لوکس هماهنگ و متناسب با طراحی و دکوراسیون محیط، نقش بسیار مهمی دارد.

پذیرایی از مهمانان و مشتریان یک شرکت بر روی مبلمان شیک و لاکچری، اثری ماندگار در ذهن آنها باقی می گذارد. علاوه بر این، چیدمان و دکوراسیون زیبا در یک شرکت، در افزایش راندمان  کارمندان و حال خوب آنها بسیار تاثیرگذار است. در این میان نیم ست اداری چوبی می تواند تاثیری شگفت انگیز در این چیدمان بازی کند.

بعد از یک روز کاری سنگین در شرکت، احساس راحتی و آسودگی بدن فردی که روی نیم ست مدیریت نشسته و خستگی اش را به در می کند، می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش راندمان کاری و آرامش آن فرد داشته باشد. 

ویژگی های نیم ست مدیریت

نیم ست اداری نیز همانند سایر المان های مبلمان اداری، دارای ویژگی هایی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • نیم ست مدیریت دارای یک کاناپه دو نفره، دو کاناپه تک نفره و یک میز جلو مبلی است.
  • این مبلمان در ابعادی متناسب با اندازه اتاق کار و میز مدیریت طراحی و ساخته می شود. برای فضاهای بزرگ تر می توان از نیم ست های سلطنتی یا کلاسیک استفاده کرد.
  • علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، در ساخت نیم ست اداری چوبی باید اصول ارگونومیک رعایت شود به گونه ای که در نشستن های طولانی مدت نیز افراد احساس راحتی داشته باشند و دچار درد در قسمت های مختلف بدن نشوند.
  • از متریال با کیفیت ساخته شده و مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشد.

چطور نیم ست اداری مناسب انتخاب کنیم؟

همانطور که برای خرید هر وسیله دیگری، فاکتورهایی در نظر گرفته می شود برای خرید نیم ست اداری لوکس نیز باید به موارد زیر توجه کرد:

انتخاب نیم ست اداری چوبی با توجه به کاربرد آن:

سعی کنید مبلمان اداری را متناسب با انتظاری که از آن دارید انتخاب کنید. نیم ست اداری چرم که برای لابی یک آپارتمان انتخاب می شود با نیم ست اداری لاکچری که در یک اتاق مدیریت سلطنتی قرار داده می شود، می تواند بسیار متفاوت باشد. یا به عنوان مثال اگر قرار است فضای کاری برای جلسات مهم و مذاکرات خاص استفاده ‌شود، انتخاب نیم ست ترجیحاٌ با قابلیت تنظیم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تناسب سبک دکوراسیون با نیم ست مدیریت:

یکی از نکات اساسی در انتخاب یک نیم ست اداری لاکچری، مرتبط بودن استایل و طراحی مبلمان با محیط اطراف و سبک دکوراسیون است. اگر شرکت شما در یک محیط مدرن و با فن‌آوری پیشرفته فعالیت می‌کند، انتخاب یک نیم ست اداری لوکس با طراحی نوآورانه و خطوط ساده مناسب‌تر خواهد بود.

مطابق با بودجه خود خرید کنید:

نیم ست اداری چرم تنها یکی از المان های مبلمان اداری مورد نیاز برای دکوراسیون دفتر کارتان است و باید هزینه قابل توجهی برای خرید سایر المان های اتاق مدیریت صرف کنید. بنابراین مهم است که نیم ست تان را در چارچوب بودجه ای که در نظر گرفته اید انتخاب کنید.

بکارگیری متریال باکیفیت و مرغوب:

به کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت نیم ست مدیریتی از آن استفاده شده است دقت کنید. نوع و کیفیت چوب و فوم، استحکام اسکلت مبلمان، مرغوبیت پارچه یا چرمی که در ساخت نیم ست اداری به کار رفته، بسیار اهمیت دارد. اگر رویه نیم ست تان پارچه ای است، دقت کنید حتماً از پارچه های با دوام و قابل شستشو استفاده شده باشد. نیم ست اداری چوبی باید کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند سالیان سال زیبا و سالم باقی بماند.

توجه به ابعاد و سایز نیم ست های اداری:

ابعاد نیم ست را متناسب با فضا و ابعاد اتاق انتخاب کنید. وجود تناسب بین سایز مبلمان و فضای داخلی اتاق مدیریت برای فضاسازی لازم و ضروری است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی ویژگی‌های نیم ست مدیریت به عنوان یک عامل تاثیرگذار در دکوراسیون بپردازیم. داشتن نیم ست اداری لوکس این امکان را می دهد تا مشتریان یا کارکنان با راحتی و بدون احساس خستگی، ساعت های طولانی روی آن نشسته و بر روی فعالیت هایشان تمرکز نمایند.

متخصصین شرکت ایپکا افتخار دارند با استفاده از تجربه‌ی خود، شما را در انتخاب و خرید نیم ست اداری لوکس و مناسب، مشاوره و راهنمایی کنند. شما می‌توانید با بازدید از فروشگاه مبلمان اداری ایپکا، نیم ست های از پیش ساخته شده و آماده را خریداری کنید و در غیر این صورت می توانید مطابق با نیاز و سلیقه خودتان آن را سفارش دهید.