اتاق مدیریت کلاسیک

اتاق مدیریت کلاسیک یکی از تاثیر گذارترین انواع سبک دکوراسیون و طراحی اتاق مدیریت لاکچری است. مشتریان و شرکای تجاری که از دفتر مدیر بازدید می کنند قطعاً تحت تاثیر این سبک زیبای طراحی قرار می گیرند. لاکچری و خاص بودن از ویژگی های اصلی این سبک است که در اولین برخورد، توجه بیننده را به خود جلب می کند.

در نظر نگرفتن اصول صحیح چیدمان و یا انتخاب نادرست مبلمان اداری، می تواند دکوراسیون اتاق مدیریت را خسته کننده و غیرجذاب جلوه دهد. در یک چیدمان ناصحیح، حتی زیباترین میز مدیریت هرگز نمی تواند زیبایی اش را به خوبی نشان دهد. اتاق ریاست کلاسیک هم همانند سایر سبک های دکوراسیون اداری، الزاماتی دارد که برای ایجاد احساس خوب به بیننده لازم است رعایت شوند.

اگر از آن دسته مدیرانی هستید که تمایل دارید وجهه ای متمایز و فاخر از خودتان نشان دهید تا کارمندان و مشتریان به شدت تحت تاثیر ابهت و جایگاه تان قرار بگیرند، انتخاب سبک کلاسیک برای اتاق مدیریت تان یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

ویژگی های اتاق مدیریت کلاسیک چیست؟


طراحی های اتاق مدیریت کلاسیک بسیار گسترده و متنوع است. با ایجاد تغییر در جزئیات، از نوع مبلمان اداری کلاسیک گرفته تا رنگ و نورپردازی اتاق می توان طراحی های منحصر به فرد و خاصی را مطابق با هر سلیقه ای  ایجاد نمود.

استفاده از چوب طبیعی در طراحی اتاق مدیریت کلاسیک در قالب مبلمان اداری یا قسمتی از دیوار یا کف اتاق، ویژگی خاص آن است که دید مخاطب را در اولین برخورد به خوبی به خود جلب می کند.

فضای اتاق مدیریت کلاسیک:

دفتر ریاست محل ملاقات ها و عقد قراردادهای مهم کاری است و بنابراین داشتن دکوراسیونی زیبا و رسمی در آنجا بسیار مهم است. لازم است مشتریان بتوانند در آن فضا، امنیت و اعتماد را به خوبی احساس کنند و متوجه شوند که با شرکتی بزرگ و ثروتمند و مدیری توانمند و مقتدر مواجه هستند.

مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون کلاسیک اصولاً بزرگ و حجیم هستند و به همین علت نیاز است که فضای اتاق مدیریت بزرگ باشد تا زیبایی آنها با وضوح بیشتری نشان داده شود. البته این به آن معنی نیست که برای فضاهای کوچک نمی توان دکوراسیون کلاسیک اجرا کرد. در چنین شرایطی باید ابعاد مبلمان اداری را کوچک تر انتخاب کرد و از طرح های ساده و خلوت تر استفاده شود. همچنین می توان بعضی از المان های دکوراسیون را بطور کل حذف کرد. مثلا به جای استفاده از کتابخانه اداری کلاسیک و بزرگ، می توان از یک کردنزای ظریف و زیبا در گوشه اتاق استفاده کرد. یا در مقابل نیم ست اداری، فقط یک جلو مبلی ظریف قرار داد و دیگر از میزهای عسلی متعدد در آنجا استفاده نکرد.


تزئین دیوار، کف و سقف اتاق مدیریت کلاسیک:

هرگز مبلمان اداری لاکچری نمی تواند به تنهایی و بدون فضاسازی، آن شکوه و ابهتی که از دکوراسیون کلاسیک انتظار می رود را برآورده کند. احساس فاخر و لاکچری بودن نتیجه مجموعه ای از عوامل است که باید در کنارهم و در کنار مبلمان ادرای لاکچری ایجاد نمود. طراحی و دکور دیوارها با انواع دیوارپوش مانند دیوارپوش چوبی یا کاغذ دیواری، استفاده از کفپوش های زیبا و هماهنگ با دکوراسیون اتاق مدیریت از عوامل بسیار تاثیرگذار و حیاتی در یک اتاق مدیریت کلاسیک است. 

استفاده از فرش های دستباف نفیس نیز در اتاق های مدیریت به سبک کلاسیک بسیار متداول و رایج است و جلوه خاصی در دکوراسیون کلاسیک دارد. سقف اتاق نیز یکی دیگر از عواملی است که در نظر بیینده بسیار جلب توجه می کند. به عنوان مثال استفاده از کناف یا گچبری سقف و کار گذاشتن نورهای مخفی، قاب بندی بر روی دیوارها و یا تزئین ستون ها، تماماً عوامل تکمیل کننده و حیاتی برای دکوراسیون اتاق مدیریت کلاسیک هستند.

پیشنهاد می کنیم صفحه پروژه ها را به دقت بررسی کنید زیرا هر کدام از طراحی های انجام شده نمونه خوبی برای درک بهتر اهمیت تزئین دیوار، سقف و کف پوش هستند.


پرده اتاق مدیریت کلاسیک:

برای تکمیل دکوراسیون اتاق مدیریت کلاسیک همواره لازم است که پنجره اتاق با پرده ای متناسب و هماهنگ با سایر المان ها، تزئین شود. پرده ها علاوه بر اینکه میزان نور ورودی را کنترل می کنند، یکی از عوامل زیبایی در دکوراسیون کلاسیک نیز به شمار می روند.

جنس و مدل پرده، بلندی و رنگ آن تماماً باید متناسب با مبلمان اداری و سبک منتخب آن باشد. برای اتاق هایی که رنگ روشن یا تیره در آنها غالب است، گاهی استفاده از رنگ های مکمل یا متضاد می تواند زیبایی طراحی دکوراسیون را چند برابر کند. به عنوان مثال رنگ پرده در طراحی دفتر مهندسی اقدسیه تهران توانسته گرمای خاصی را به محیط القاء کند و زیبایی بیشتری به دکوراسیون آن بدهد.

اتاق مدیریت کلاسیک

نمونه ای زیبا از دکوراسیون یک اتاق مدیریت کلاسیک

نورپردازی اتاق مدیریت:

نورپردازی نیز یکی دیگر از عوامل مهم در زیبایی و لاکچری کردن یک اتاق ریاست کلاسیک است. با در نظر گرفتن میزان نور طبیعی و نیز اندازه و شکل اتاق، باید نوع و رنگ نورپردازی را تعیین کرد. لوسترهای سقفی کریستالی یا برنزی کلاسیک، دیوارکوب های شیک، آباژور، چراغ های رومیزی، لامپی های ایستاده، نورهای مخفی و غیره از انواع نورهایی هستند که می توان در یک اتاق کار کلاسیک از آنها استفاده کرد.

برای سبک کلاسیک اغلب از نورهای گرم مانند نور زرد و کرم رنک استفاده می شود. این نورها باعث می شوند که درخشش خاصی بر روی سطوح چوبی دیده شود و این جذابیت مبلمان ها را چند برابر می کند. نورهای هالوژنی یا ال ای دی کوچک در نورپردازی اتاق کار کلاسیک، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. نورپردازی دقیق و اصولی، نه تنها سبک دکوراسیون اداری را متحول می کند بلکه می تواند باعث افزایش روحیه افراد و انرژی بیشتر آنها شود.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کار کلاسیک:

از دیگر عوامل تاثیرگذار در طراحی اتاق ریاست کلاسیک، انتخاب رنگ مناسب برای اتاق است. در گذشته برای دکوراسیون اتاق مدیریت بیشتر از رنگ های خیلی تیره استفاده می شد اما امروزه طراحان طیف رنگ های متفاوت و زیباتری را به دامنه طراحی های خود اضافه کرده اند . رنگ هایی که باعث تنوع و زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون های اتاق مدیریت شده است و ضمناً تکراری و خسته کننده بودن فضاهای کاری را به شدت کاهش داده است.

استفاده هماهنگ و متناسب از رنگ؛ مطابق با یک پالت رنگی خوب، در المان ها و قسمت های مختلف اتاق کار کلاسیک، تاثیری شگفت انگیز و ماندگار خواهد داشت. انتخاب رنگ و میزان تیرگی و روشنی آن کاملاً به سلیقه و روحیه افراد بستگی دارد. برای دکوراسیون تیره می توان از رنگ های قهوه ای تیره، ونگه، ماهگونی، زرشکی، مشکی، فندقی یا شکلاتی استفاده کرد. برای داشتن یک اتاق مدیریت کلاسیک با رنگ روشن، می توان از رنگ هایی مانند سفید، شیری، بژ، کرم، عاجی و رنگ هایی از این دست استفاده کرد.

تجربه نشان داده است که استفاده از رنگ های تیره و روشن بطور هماهنگ در کنار هم، می تواند یکی از بهترین و جذاب ترین انتخاب ها باشد. تعادل ایجاد شده در چنین فضایی مانع از این می شود که اتاق مدیریت بیش از حد تیره یا بیش از حد روشن شود. در دکوراسیون کلاسیک، به کارگیری رنگ های خاص مانند نقره ای، طلایی یا برنزی بسیار متداول بوده و یکی از تاثیرگذارترین عوامل در لوکس و لاکچری کردن محیط است. این رنگ ها را می توان در طراحی ها و منبت های روی مبلمان به کار برد یا اکسسوری های اداری خاصی را در اتاق قرار داد که در آنها از این رنگ ها استفاده شده است.

میز مدیریت کلاسیک

میز مدیریت آمریکایی ایپکا انتخابی مناسب برای دکوراسیون اتاق مدیریت کلاسیک

سخن پایانی:

همواره برای خلق یک شاهکار، مجموعه عواملی نیاز است تا با قرار گرفتن در کنار هم، آن را خلق نمایند. شرکت ایپکا افتخار دارد با بهره مندی از تجارب ارزشمند متخصصین خود، در دکوراسیون اتاق مدیریت کلاسیک، شاهکارهای ماندگاری را طراحی و اجرا نماید. 

پیشنهاد می کنیم صفحه پروژه ها در وب سایت شرکت ایپکا را به دقت بررسی کنید زیرا هر یک از طراحی های مبلمان اداری و دکوراسیون های اجرا شده در دفاتر مشتریان، نمونه ای منحصر به فرد از دکوراسیون اتاق مدیریت است. توجه به جزئیات فضاسازی های صورت گرفته، تزئین دیوار، سقف و کف پوش می توانند درک بهتری از آنچه در بالا گفته شد، ارائه دهد.